Doboló cső betonozható tartólábbal
A cső dob hangszerünk hét darab speciálisan hangolt rezonáló csőből áll, amelyek egy műanyag összekötő elemmel összekapcsolva két fém tartóoszlop között függenek. Az eszköz tartozéka két kör alakú lapos gumi ütő is, amelyekkel a csövek felső részét megütve hozhatjuk létre a hangokat. Ezen a köztéri hangszeren egyszerre ketten is játszhatnak. A dallam alkotásnak csak a kreativitás szab határt, más játszótéri hangszerekkel együtt is elhelyezhető így egyszerre többen is tudnak összehangolt ritmusos zenét alkotni. Főként általános iskolák, művészeti és zenei iskolák udvarára ajánljuk, de bármely köztéren egyedi érdekességként jól szerepel.
A cső dob egy egyedi, zeneművészek által kifejlesztett köztéri hangszer, amely fejleszti a gyerekek kreativitását és ritmusérzékét. Mivel ketten egyszerre is játszhatnak a hangszeren, az eszköz jól alkalmazható páros feladatokba kapcsolva, amelyek a gyermekek csapatmunkára való készségét fejlesztik. A cső dob egy felfedezésre váró hangszer, amely felkelti a gyermekek kíváncsiságát különleges formavilágával, míg formája leginkább egy pánsíphoz hasonlít, az eszköz az ütős hangszerek csoportjába tartozik, a hangszer kiváló szolgálatot tesz a zenei kísérletezésre vágyó gyermekek körében.
Zene. Játék. Fejlődés.
5 ok, amiért a zenélés jó hatással van a gyermek fejlődésére
Bizonyított tény, hogy a hangszeres zene tanulás fejleszti a kognitív képességeket, és számos területen jótékony hatással van a gyermek fejlődésére, 5 pontban összegyűjtöttük a zenélés pozitív hatásait, amelyek a köztéri hangszerek által is megtapasztalhatóak.
- Koncentráció és összehangolás – amikor hangszeren játszunk egyidejűleg több helyre kell összpontosítani, így például a tempó, a ritmus, a dallam, a pontos hangok megtalálása, a mozdulatsor amellyel ezt létrehozzuk és ehhez akár még az ének is társulhat, ez egy komplex feladatsor, amely hozzájárul, hogy a gyermek megtanulja egyszerre több helyre összpontosítani a figyelmét
- Memorizálás – gondoljunk csak a mondókákra, dalokra, amelyet a gyerekek előszeretettel ismételgetnek akár játék közben is, ezek a rövid dallamos szójátékok nem hiába szerves részei az óvodai / iskolai oktatásnak, hiszen fontos szerepük van a memorizálás fejlődésében,ezek átültethetőek a hangszeres játékba is, amelyek akár óvodai csoportos foglalkozásokba is bevonhatóak
- Kreativitás – egy hangszer az egyéni dallam alkotásra csábítja a gyerekeket, ezzel felébresztve alkotó vágyukat, a hangszeres zenéléssel a gyermek kibontakoztathatja a benne rejlő kreativitást, a köztéri hangszerek használata ráadásul rendkívül egyszerű, nem igényel előzetes tudást, mégis sokszínű dallamokat hozhatunk létre általuk, és természetesen bármikor és bárki részére elérhetőek, ez ösztönzőleg hat és kísérletezésre buzdít
- Szociális kompetenciák – a köztéri hangszereken egyszerre többen is játszhatnak, akár más-más eszközökön, akár ugyanazon duett formációban, bármelyik felállás is valósuljon meg, a közös zene alkotás során a gyermek szociális készségeit is fejleszti, megtanulhat összehangoltan és együttműködve játszani, így az egyéni alkotás élménye mellett a szociális készségek is fejlődnek
- Rehabilitáció és integráció – a hangszeres, csoportos zenélés komoly szerepet játszhat a rehabilitációban és az integrációban egyaránt, a zene közösség kovácsoló és terápiás hatásait már régóta ismerjük, napjainkban pedig egyre többen ismerik fel az ebben rejlő lehetőségeket, így már több program is él, amelyek a közös zenélés jótékony hatásaival igyekeznek a elősegíteni az egyén rehabilitációját vagy integrációját, erről a hivatkozásainkban bővebben is olvashatnak
Hivatkozások:
|
|
Értékelések
Még nincsenek értékelések.